Bæredygtighed hos OnlineShoppen365

Som webshop er det i dag ikke muligt at realiserer en 0% udledning, men hos OnlineShoppen365 vil vi gerne medvirke til at sikre så bæredygtig hverdag som muligt i alle vores processer og funktioner.

Derfor arbejder vi løbende på at implementerer så mange bæredygtige forhold som muligt, og bæredygtighed med bl.a. klima og miljø, er derfor med i alle vores strategiske og operationelle overvejelse, når vi planlægger nye tiltag.

 

Indkøb og varemodtagelse:

Når vi bestiller produkter hjem til lager, så søger vi altid at undgå hasteordre, hvor der skabes en forsendelse med få produkter. Kan vores kunder ikke vente, jamen så er vi naturligvis åbne for dette, men ellers bestræber vi os på at vores indkøbsordre, skal have en hvis volumen, for at reducere antallet af leverancer mest muligt.

Når vi modtager leverancer fra vores leverandører, og hvis papkasserne er rene, neutrale og uden huller, så genanvender vi papkasserne og diverse fyldningsmateriale, så meget det er muligt.

 

 

 

Emballage:

Den emballage som vi benytter af f.eks. fyldningsmateriale og pap, er som hovedreglen lavet af genanvendeligt materiale.

 

 

 

Forsendelse:

Vi anvender forskellige speditører og logistiske løsninger, og vi stræber ikke nødvendigvis mod super hurtige leveringsløsninger, der kan medvirke til en forringet bæredygtighed.

Er der en ordrelinje i rest på en ordre, så vi vil som udgangspunkt foreslå vores kunde at vi sender ordren samlet. Dette er oftest OK for kunden, og på den måde reducerer vi antallet at små hasteforsendelser, og sikre at volumen pr. forsendelse optimeres og dermed reducerer det samlede antal af forsendelser.

Hver gang vi pakker en ordre, så forsøger vi at minimere forsendelsespakken så meget som muligt inden lukning og uden at beskade varen. På den måde kan vi reducere unødig luft og fyldningsmateriale i vores forsendelser.

Nogle produkter er så store eller tunge, at vi anvender drop-shipment på disse. Dette gør at vi pr. kundeordre, ikke først skal have produktet leveret til vores lager, for derefter at videresende det til vores kunde. Derfor har vi på særligt store, tunge eller dyre produkter, valgt en drop-shipment løsning, så vi på disse produkter reducerer det samlede antal af leverancer, på det enkelte produkt.

 

 

Restvarer og produkter med kort holdbarhed:

For at undgå kassering af produkter, som enten har fået buler/tryk eller som f.eks. har kort holdbarhed, så kan du altid finde særlige resttilbud hos OnlineShoppen365 – her kan du komme direkte til vores ”Restgruppe”.

 

 

 

 

 

 

Kontor, lager og administration:

I alle vores processer og funktioner stræber vi mod at minimere affaldsmængden, samt at vælge de mest miljø- og klimavenlige materialer og produkter.

Alle kolleger hos OnlineShoppen365 forsøger at undgå forskelligt engangsmateriale. Det er dog sket at diverse plastikflasker eller dåser uden pant dukker op, og de afleveres naturligvis sorteret på den lokale genbrugsplads.

 

 

Affaldshåndtering:

For at sikre så bæredygtig affaldshåndtering som muligt, så er vi regelmæssigt på genbrugspladsen, og med den rette affaldssortering opnår vi den bedst mulig genanvendelse af vores affald.

 

 

 

 

 

 

 

PR via sociale medier:

Flere energiforskere har påpeget det energiforbrug der er når man slår noget op på de sociale medier. Selvom vi er en webshop, som lever af at sælge varer, så har vi besluttet at vi vil søge at begrænse vores anvendelse af opslag via de sociale medier.

Vores mål er maksimalt at have 2-3 ugentlig opslag på vores sociale profiler, og maks. én ugentlig nyhedsmail. Dette er ikke kun for at medvirke til et mindre energiforbrug, men også for at udvise det vi selv kalder for social bæredygtighed.

Som webshop er en af vores største udfordringer at sikre både social og økonomisk bæredygtighed i alle vores processer og funktioner. 

 

 

 

 

Trustpilot

data-live-search-categories-title="Kategorier" data-live-search-products-title="Produkter">